Over interactieveling…

0 comments

Posted on 20th April 2010 by Rob in About

De laatste tijd kun je geen nieuws-site meer openen of er wordt wel een of ander verhaal beschreven waarin de voordelen, successen of de gevaren van social media worden uitgelicht. En langzaam maar zeker groeit het besef bij veel bedrijven dat social media niet een hype is die vanzelf over waait, maar dat social media -mits goed ingezet- kunnen bijdragen aan het behalen van verschillende bedrijfsdoelstellingen.

Mijn naam is Rob van den Brink en ik ben (database) marketeer / analist. Na een studie Commerciele Economie aan de HES in Rotterdam, aangevuld met een MBA van de University of Phoenix heb ik me professioneel voornamelijk toegelegd op database marketing en -analyses. Daarnaast blog ik op verschillende websites, zoals op GeekFM. Alles om maar bezig te zijn in wat ik zelf mijn interesse-driehoek noem van marketing, databases en Internet. Voor een vollediger CV verwijs ik u door naar mijn LinkedIn profiel.

Momenteel werk ik bij Mexx Europe en hou ik mij in mijn werk voornamelijk bezig met het opzetten en onderhouden van databases en het analyseren van verkoopdata om hiervan management rapportages te maken.
Om het ‘gemis’ aan marketing en social media in mijn werkzaamheden te compenseren, ben ik interactieveling.nl begonnen.
Steeds meer bedrijven raken ervan overtuigd dat social media ook ‘iets’ voor hun bedrijf kan betekenen. Maar met dit besef houdt het vaak meteen op: het geven van een antwoord op welke social media en op welke manier deze in te zetten is vaak erg moeilijk.Via Interactieveling wil ik deze bedrijven helpen en ondersteunen. Als sparringpartner, adviseur, coach of als extra handjes die de werkzaamheden (tijdelijk) uitvoeren.

De naam interactieveling heb ik ‘gekregen’ van een vriend van me; die vertelde me op een gegeven moment: “Rob, ik ga je voortaan interactieveling noemen. Dat vind ik een betere naam voor je, aangezien je altijd bezig bent met websites, gadgets, social media, je Google telefoon en ga zo maar door. Interactieveling past gewoon goed bij je!“. Het enige wat ik dacht was: “Hmm… da’s wel een leuke naam voor mijn bedrijf dan.

En dus ben ik op 20 april 2010 naar de Kamer van Koophandel gestapt om mij in te schrijven als Interactieveling, online PR-buro. En met goed gevolg: binnen no-time heb ik uitvissen.nl als opdrachtgever gekregen, snel gevolgd door Coccinelle.

In showcases kunt u meer lezen over deze twee uitgevoerde opdrachten.

No comments yet.

Leave a comment

Switch to our mobile site