Solliciteren via Google AdWords

solliciteren via Google AdwordsSolliciteren naar een nieuwe baan kan lastig zijn. Als er al een mooie functie voorbijkomt, moet je op dat moment weten op te vallen. En zeker als je solliciteert naar creatieve baan kan dit lastig zijn.

Zo niet voor Alec Brownstein, een schrijver / director in New York. Hij realiseerde zich dat veel creative directors regelmatig naar zichzelf googlen. Met dit in gedachte zette hij een slimme sollicitatie op die hem naast zijn droombaan ook verschillende awards heeft opgeleverd: the Google Job Experiment.

Met Google AdWords claimde Alec de toppositie op de namen van de top 5 creative directors in New York. (“No one else was bidding on (the names),” he tells us, “so I got the top spot for like 10 cents a click.“) Zo zorgde hij er bijvoorbeeld voor dat Ian Reichenthal de boodschap: “Hey Ian Reichenthal. Gooogling yourself is a lot of fun. Hiring me is fun, too” te zien kreeg, met een link naar zijn homepage www.alecbrownstein.com.

Totale kosten: $6. Resultaat: bij 4 van de 5 top directors een gesprek en 2 aanbiedingen. Nu werkt hij als senior copywriter bij Y&R in New York. Oh ja, hij won er ook nog een Gold Pencil en een Clio voor.

Leave a comment