De allerbeste 1-april grap van 2010

2 comments

Posted on 1st April 2011 by Rob in Social Media

bierpad beste 1-april grapVandaag is het 1 april, 2011 wel te verstaan. En nee, de titel van deze post bevat geen fout. Zoals ieder jaar zijn er ook vandaag weer talloze grappen gemaakt om nietsvermoedende mensen in het welbekende o’tje te nemen. Google bijvoorbeeld heeft er een traditie van gemaakt om op 1 april flink uit te pakken.

Lijstjes met de beste 1-april-grappen
Ook een jaarlijkse traditie voor weblogs is het maken van lijstjes met de beste grappen van het jaar. Weblogs en nieuwssites als (more…)

Revisie

1 comment

Posted on 6th September 2010 by Rob in About

Afgelopen zaterdag had ik een familie-feestje. Mijn ouders zijn 40-jaar getrouwd en vonden dit een mooie aangelegenheid om alle vrienden en familieleden bij elkaar te roepen.

En zo zat ik plots weer te praten met een nichtje dat ik lang niet had gezien. Uiteraard vertelde ik over Interactieveling.. zoals een vader ook graag over zijn kinderen praat, praat ik graag over m’n eigen bedrijf. En aanstekelijk, want maandagmorgen had ik meteen een mailtje ontvangen met wat ‘tips en wijzigingen’ voor mijn webteksten.

Enthousiasme werkt! En dat moet je stimuleren. Vandaar dus dat alle pagina’s in meer of mindere mate zijn aangepast. Ciska, bedankt.. Zoals het er nu uit ziet word je ere-gast op het eerstvolgende jubileum.

Socialnopoly

0 comments

Posted on 10th August 2010 by Rob in Social Media |Twitter

Social Media MonopolyEen van de meest bekende familie-bordspelen is waarschijnlijk wel ‘Monopoly’ van Hasbro. In 75 jaar tijd zijn er ruim 200 miljoen exemplaren van verkocht en is het uitgebracht in 26 verschillende talen en in verschillende thema-versies. Mede door het constant updaten (3D-versie, creditcards ipv papiergeld) blijft het spel aansluiten bij de tijd.

En daarom is het niet heel erg verwonderlijk dat er nu ook een social media variant van monopoly bestaat. (more…)

In Memoriam: Ivy Bean

0 comments

Posted on 29th July 2010 by Rob in Social Media |Twitter

Ivy Bean, 's werelds oudste Tweep‘s Werelds bekendste Twitteraar, of anders wel de oudste Twitteraar, is op 104-jarige leeftijd overleden. Ivy Bean, een Engelse dame die in een verzorgingshuis in Bredfort woonde, kreeg daar in 2007 voor het eerst met een computer te maken. (more…)

Solliciteren via Google AdWords

0 comments

Posted on 14th May 2010 by Rob in Adwords |Google

solliciteren via Google AdwordsSolliciteren naar een nieuwe baan kan lastig zijn. Als er al een mooie functie voorbijkomt, moet je op dat moment weten op te vallen. En zeker als je solliciteert naar creatieve baan kan dit lastig zijn.
Zo niet voor Alec Brownstein, een schrijver / director in New York. Hij realiseerde zich dat veel creative directors regelmatig naar zichzelf googlen. Met dit in gedachte zette hij een slimme sollicitatie op die hem naast zijn droombaan ook verschillende awards heeft opgeleverd: the Google Job Experiment. (more…)

Een vrolijk #account

0 comments

Posted on 22nd April 2010 by Rob in Twitter

Avatar van de Duckstadkrant op TwitterIedereen kent Donald Duck, maar niet iedereen weet dat ‘de Donald Duck’ ook op Twitter aanwezig is. Hoewel.. nóg niet is wellicht gepaster, want twitterend Duckstad wint snel aan populariteit.

Populair
De eerste tweet heeft Donald Duck op 12 februari verstuurd en na een maand is Duckstad in zo’n 140 lijsten opgenomen en heeft Donaldsaccount bijna 2000 volgers. Natuurlijk komen zo’n 20 van die volgers uit Duckstad zelf, maar zoveel volgers in een maand, dat is een knappe prestatie. (more…)

Over interactieveling…

0 comments

Posted on 20th April 2010 by Rob in About

De laatste tijd kun je geen nieuws-site meer openen of er wordt wel een of ander verhaal beschreven waarin de voordelen, successen of de gevaren van social media worden uitgelicht. En langzaam maar zeker groeit het besef bij veel bedrijven dat social media niet een hype is die vanzelf over waait, maar dat social media -mits goed ingezet- kunnen bijdragen aan het behalen van verschillende bedrijfsdoelstellingen.

Mijn naam is Rob van den Brink en ik ben (database) marketeer / analist. Na een studie Commerciele Economie aan de HES in Rotterdam, aangevuld met een MBA van de University of Phoenix heb ik me professioneel voornamelijk toegelegd op database marketing en -analyses. Daarnaast blog ik op verschillende websites, zoals op GeekFM. Alles om maar bezig te zijn in wat ik zelf mijn interesse-driehoek noem van marketing, databases en Internet. Voor een vollediger CV verwijs ik u door naar mijn LinkedIn profiel. (more…)

Switch to our mobile site